Natječaj za godišnju SFeraKonsku zbirku priča (2020.)

Društvo za znanstvenu fantastiku SFera i 26. SFerina godišnja zbirka raspisuju natječaj za neobjavljene domaće radove

 

SPEKULATIVNE FIKCIJE

na  široko postavljenu temu

“SOLAR(N)I”

Pravila natječaja:

  • pripovijetke moraju biti dužine okvirno 2000 do 8000 riječi
  • radove treba slati u privitku na e-mail adresu: natjecaj@sfera.hr
  • uz radove treba poslati kontakt podatke (telefon, e-mail, adresu) i kraću biografiju
  • rok za slanje je 15.01.2020.

 

Najbolje priče pristigle na natječaj bit će objavljene u zbirci koja izlazi za SFeraKon 2020.

Autore odabranih pripovijetki izravno će kontaktirati urednici zbirke. Zato, molimo, ne zaboravite poslati i svoje kontakt-podatke!

 

Izvor života, ali i opasnosti ili čak smrti. Svjetlost, ali i crvena tama. Apokalipsa, postapokalipsa, distopija, ili pak utopija nekog svijeta u kojem možda već živimo, samo toga nismo svjesni. Pogoni, kalendari, vrijeme, imena, energija, svemir. Liječenje, bolesti, hrana, kratice, pomrčine. Sto sunčanih čuda, sto solar(n)ih ideja kojima želimo napuniti sferakonsku zbirku.

Zadivite nas suncima.

 

Zagrebačko Društvo za znanstvenu fantastiku SFera svake godine povodom Dana znanstvene fantastike – SFeraKona objavljuje zbirku SF i fantasy priča domaćih autora. Zbirku dobivaju na poklon svi posjetitelji SFeraKona, a cilj joj je proširiti svijest o domaćoj SF sceni i promovirati domaće autore.

Svake druge godine zbirka je posvećena nekom podžanru spekulativne fikcije, pa su do sada objavljene zbirke posvećene hororu (Zagrob), fantasyju (Zmajev zlatni svitak), steampunku i space operi (Parasvemir), apokalipsi (Smak!), paralelnim svemirima (Ukronije), krimićima i špijunskim pričama (Futur crni), te transrealizmu (Transreali)

 

A sad, malo klasičnije upute

(iliti Kako nam slati priče a kako ne)

DA

FORMATIRANJE TEKSTA:

Font Times New Roman, veličine 12, normal formatting, prored 1 ili 1,5, lijevo poravnanje, prvi red odlomka rulerom uvučen na 1, navodnici isključivo gornji (“), crtica isključivo kratka (-), trotočke kao tri samostalne točke s razmakom prije i nakon ( … ).

 

SPELLCHECK I SAMOSTALNO UREĐIVANJE:

Na natječaj šaljite sređenu verziju priče, ne prvu. Priču prije slanja obvezno pregledajte, istrijebite pravopisne i gramatičke pogreške, ujednačite upravni govor, eliminirajte ponavljanja riječi, eliminirajte sve nepotrebno, POSEBNO OBRATITE PAŽNJU NA ZAREZE i na stil (kad ide “koliko/toliko/ovoliko”, a kad “kako/tako/ovako”, radije “tad/sad/kad” nego “tada/sada/kada”, pazite na “ju/je” (npr. ispravno je “Zaboravi je”, a ne “Zaboravi ju” – ali je ispravno i “Zaboravio ju je”) – ukratko, prođite kroz priču par puta prije slanja i doradite je.

 

STRUKTURIRAJTE PRIČU:

Vi ste gospodar(ica) svoje priče, ali priča vas neće voljeti pretvorite li je u goleme blokove teksta (a bome vas neće voljeti ni urednici). Razbijte ih, učinite priču dinamičnom. Veliki blokovi teksta smanjuju koncentraciju i izazivaju glavobolju. Pročitajte je i ravnajte se feelingom je li strukturalno uravnotežena ili su neki dijelovi predugi, premonotoni; jeste li previše razvukli uvod, a zbrzali završetak, i slično.

 

SLUŠAJTE UREDNIKA/UREDNICU:

Ako vaša priča bude odabrana za objavljivanje, ali urednik/ca traži od vas određene izmjene, ne doživljavajte to kao napad na sebe ili svoje remek-djelo, već kao dobronamjerni savjet čiji je isključivi cilj učiniti priču boljom. Znamo da rezanje priče boli skoro kao rezanje vlastite ruke, ali to je za njeno dobro. Imajte povjerenja u urednike, njihov je posao da vam pomognu da poboljšate kako priču, tako i vaše pisanje općenito. Mislite da vašem pisanju nije potrebno poboljšanje? Onda ste na krivom mjestu, jer nitko nije savršen. I imajte na umu (posebno ako kasnite s implementacijom izmjena) – uredništvo ima ekskluzivno pravo odbiti vašu priču u bilo kojem trenutku procesa koji prethodi izdavanju zbirke. I mi, ipak, imamo rokove.

 

NE ZABORAVITE BIOGRAFIJU:

Blurbovi se ne pišu sami od sebe, a znatno ih je lakše pisati ako imamo barem neke osnovne informacije o vama. Zato ne škrtarite na njima.

 

KAKO SE PIŠE DIJALOG:

“Kako se piše dijalog?”, upitao je Autor. “Čini mi se jako zbunjujuće.” “Ne treba ti biti zbunjujuće”, odvrati Urednica. “Samo obrati pažnju na ovaj primjer i sve će ti biti jasno.” “A ako mi”, duboko uzdahne Autor, “ne bude jasno?”, očajničkom kretnjom, zarinuo je ruke u kosu. “Objava u sferakonskoj zbirci mi je životni san, ne želim riskirati da mi odbiju priču zbog upravnog govora!” – Ne paničari – pokuša ga umiriti Urednica. No, Autor se živcirao sve više: – Zašto si se prebacila na crtice?! Sad mi tek ništa nije jasno! – S crticama je isto kao i s navodnicima – pojasni Urednica smireno. Nije lako gubila živce – osim s autorima koji su ignorirali upute za formatiranje teksta prilikom slanja na natječaj. – Samo pogledaj u kojim situacijama ide točka, a u kojima zarez – nasmije se ohrabrujuće, – i bit će ti sve jasno.

 

SHOW, DON’T TELL (ilitiga “Pokaži, ne kaži”):

Izbjegavajte infodump koliko god je moguće. Nećemo detaljnije od toga – ako mnogo čitate (a ako se kanite baviti pisanjem, čitanje je nužan preduvjet – što više različitih djela i autora, to bolje), jasno vam je ovo zlatno pravilo.

 

 NE:

Ukratko, ignoriranje gorenavedenih pravila.

Detaljnije – formatiranje koje uključuje bilo koje druge fontove i veličine od propisanog, uvlačenje tabom, dupli razmaci, hrpa pravopisnih i gramatičkih grešaka (posebno smo osjetljivi na č, ć, ije i je), priče iz kojih je vidljivo da ih autor/ica nije nijednom prošao/la prije slanja na natječaj, drugi oblici navodnika (»« ‘ „ “), dugačke crtice (–), pretjerivanje s interpunkcijama (Zar ne?????!!!!!).

Preporučujemo izbjegavati ubacivanje bilo kakvih slika u tekst, osim ako su nužne za radnju. Preporučujemo izbjegavati i infodump, velike blokove teksta, nepotrebna ponavljanja – općenito, nikako ne preporučujemo slanje priče u zadnji tren bez da ste je prošli par puta.

Uredništvo zadržava pravo odbiti priču pristiglu na natječaj u bilo kojem trenutku uredničkog procesa, dakle sve do objave u zbirci, ako se autor ne pridržava gorenavedenih pravila.

Ivana Delač,

Urednica SFeraKonske Zbirke