Natječaj za godišnju SFeraKonsku zbirku priča (2021.)

Društvo za znanstvenu fantastiku SFera i 27. SFerina godišnja zbirka raspisuju natječaj za neobjavljene domaće radove

 

SPEKULATIVNE FIKCIJE

na slobodnu temu

Pravila natječaja:

  • pripovijetke moraju biti dužine okvirno 2000 do 8000 riječi
  • radove treba slati u privitku na e-mail adresu: natjecaj (at) sfera.hr
  • uz radove treba poslati kontakt podatke (telefon, e-mail, adresu) i kraću biografiju
  • rok za slanje je 31.01.2021.

 

Najbolje priče pristigle na natječaj bit će objavljene u zbirci koja izlazi za SFeraKon 2021.

Autore odabranih pripovijetki izravno će kontaktirati urednici zbirke. Zato, molimo, ne zaboravite poslati i svoje kontakt-podatke!

 

Svemir beskrajan,
priče ga prožimaju
bez granica im tema

Zagrebačko Društvo za znanstvenu fantastiku SFera svake godine povodom Dana znanstvene fantastike – SFeraKona objavljuje zbirku SF i fantasy priča domaćih autora. Zbirku dobivaju na poklon svi posjetitelji SFeraKona, a cilj joj je proširiti svijest o domaćoj SF sceni i promovirati domaće autore.

Svake druge godine zbirka je posvećena nekom podžanru spekulativne fikcije, pa su do sada objavljene zbirke posvećene hororu (Zagrob), fantasyju (Zmajev zlatni svitak), steampunku i space operi (Parasvemir), apokalipsi (Smak!), paralelnim svemirima (Ukronije), krimićima i špijunskim pričama (Futur crni), transrealizmu (Transreali), te suncu (Solar(n)i)

 

A sad, malo klasičnije upute

(iliti Kako nam slati priče a kako ne)

DA

FORMATIRANJE TEKSTA:

Font Times New Roman, veličine 12, normal formatting, prored 1 ili 1,5, lijevo poravnanje, prvi red odlomka rulerom uvučen na 1, navodnici isključivo gornji (“), crtica isključivo kratka (-), trotočke kao tri samostalne točke s razmakom prije i nakon ( … ).

 

SPELLCHECK I SAMOSTALNO UREĐIVANJE:

Na natječaj šaljite sređenu verziju priče, ne prvu. Priču prije slanja obvezno pregledajte, istrijebite pravopisne i gramatičke pogreške, ujednačite upravni govor, eliminirajte ponavljanja riječi, eliminirajte sve nepotrebno, POSEBNO OBRATITE PAŽNJU NA ZAREZE i na stil (kad ide “koliko/toliko/ovoliko”, a kad “kako/tako/ovako”, radije “tad/sad/kad” nego “tada/sada/kada”, pazite na “ju/je” (npr. ispravno je “Zaboravi je”, a ne “Zaboravi ju” – ali je ispravno i “Zaboravio ju je”) – ukratko, prođite kroz priču par puta prije slanja i doradite je.

 

STRUKTURIRAJTE PRIČU:

Vi ste gospodar(ica) svoje priče, ali priča vas neće voljeti pretvorite li je u goleme blokove teksta (a bome vas neće voljeti ni urednici). Razbijte ih, učinite priču dinamičnom. Veliki blokovi teksta smanjuju koncentraciju i izazivaju glavobolju. Pročitajte je i ravnajte se feelingom je li strukturalno uravnotežena ili su neki dijelovi predugi, premonotoni; jeste li previše razvukli uvod, a zbrzali završetak, i slično.

 

SLUŠAJTE UREDNIKA/UREDNICU:

Ako vaša priča bude odabrana za objavljivanje, ali urednik/ca traži od vas određene izmjene, ne doživljavajte to kao napad na sebe ili svoje remek-djelo, već kao dobronamjerni savjet čiji je isključivi cilj učiniti priču boljom. Znamo da rezanje priče boli skoro kao rezanje vlastite ruke, ali to je za njeno dobro. Imajte povjerenja u urednike, njihov je posao da vam pomognu da poboljšate kako priču, tako i vaše pisanje općenito. Mislite da vašem pisanju nije potrebno poboljšanje? Onda ste na krivom mjestu, jer nitko nije savršen. I imajte na umu (posebno ako kasnite s implementacijom izmjena) – uredništvo ima ekskluzivno pravo odbiti vašu priču u bilo kojem trenutku procesa koji prethodi izdavanju zbirke. I mi, ipak, imamo rokove.

 

NE ZABORAVITE BIOGRAFIJU:

Blurbovi se ne pišu sami od sebe, a znatno ih je lakše pisati ako imamo barem neke osnovne informacije o vama. Zato ne škrtarite na njima.

 

KAKO SE PIŠE DIJALOG:

“Kako se piše dijalog?”, upitao je Autor. “Čini mi se jako zbunjujuće.” “Ne treba ti biti zbunjujuće”, odvrati Urednica. “Samo obrati pažnju na ovaj primjer i sve će ti biti jasno.” “A ako mi”, duboko uzdahne Autor, “ne bude jasno?”, očajničkom kretnjom, zarinuo je ruke u kosu. “Objava u sferakonskoj zbirci mi je životni san, ne želim riskirati da mi odbiju priču zbog upravnog govora!” – Ne paničari – pokuša ga umiriti Urednica. No, Autor se živcirao sve više: – Zašto si se prebacila na crtice?! Sad mi tek ništa nije jasno! – S crticama je isto kao i s navodnicima – pojasni Urednica smireno. Nije lako gubila živce – osim s autorima koji su ignorirali upute za formatiranje teksta prilikom slanja na natječaj. – Samo pogledaj u kojim situacijama ide točka, a u kojima zarez – nasmije se ohrabrujuće, – i bit će ti sve jasno.

 

SHOW, DON’T TELL (ilitiga “Pokaži, ne kaži”):

Izbjegavajte infodump koliko god je moguće. Nećemo detaljnije od toga – ako mnogo čitate (a ako se kanite baviti pisanjem, čitanje je nužan preduvjet – što više različitih djela i autora, to bolje), jasno vam je ovo zlatno pravilo.

 

 NE:

Ukratko, ignoriranje gorenavedenih pravila.

Detaljnije – formatiranje koje uključuje bilo koje druge fontove i veličine od propisanog, uvlačenje tabom, dupli razmaci, hrpa pravopisnih i gramatičkih grešaka (posebno smo osjetljivi na č, ć, ije i je), priče iz kojih je vidljivo da ih autor/ica nije nijednom prošao/la prije slanja na natječaj, drugi oblici navodnika (»« ‘ „ “), dugačke crtice (–), pretjerivanje s interpunkcijama (Zar ne?????!!!!!).

Preporučujemo izbjegavati ubacivanje bilo kakvih slika u tekst, osim ako su nužne za radnju. Preporučujemo izbjegavati i infodump, velike blokove teksta, nepotrebna ponavljanja – općenito, nikako ne preporučujemo slanje priče u zadnji tren bez da ste je prošli par puta.

Uredništvo zadržava pravo odbiti priču pristiglu na natječaj u bilo kojem trenutku uredničkog procesa, dakle sve do objave u zbirci, ako se autor ne pridržava gorenavedenih pravila.

Ivana Delač,

Urednica SFeraKonske Zbirke